Istedet for å investere i 10-12 andre selskap, skjærer selskapet ned til 2-3 investeringsobjekter. Det siste av disse er selskapet som foreløpig bærer navnet Softline. Softline har kjøpt rettighetene til Santechs viden berømte logistikksystem fra SMG. Nå blir jobben å programmere hele konseptet en gang til. Det regner Bjørn-Erik Tholfsen med vil ta bortimot 18 måneder. En betaversjon kan være klar høsten 1998 og selve produktet kan være lanseringsklart i begynnelsen av 1999.
- Dette kommer til å bli vår hovedinvestering, sier Tholfsen til digi.
Hood gjør jobben selv, men i nært samarbeid med utvalgte partnere som får anledning til å påvirke produktet helt fra starten av.
Det gamle logistikksystemet til Santech blir av mange ansett som nøkkelen til distribusjonsselskapets suksess. Etter fusjonen med Micro Software ble systemet byttet ut med en kombinert Notes/SAP-løsning. Trøbbel med overgangen påførte SMG store tapte markedsandeler i første kvartal.