Hydro har signert en tre års kontrakt med Avaya om å levere integrert IP- telefonibasert kommunikasjonsteknologi. Produkter og løsninger fra Avaya vil bidra til mer effektiv kommunikasjon og enklere integrasjon, og vil være standard plattform for IP telefoni i Hydro. Løsningen ville integrere sømløst med Hydros eksisterende informasjonssystemer, blant annet IBM Lotus Notes og eksisterende telefonisystem.
”I tillegg til de kommersielle konkurranseforholdene, ble Avaya valgt da de er i forkant i markedet, med en tilnærming basert på åpne standarder. Avaya beviste deres tekniske evne og kompetanse gjennom en vellykket prøveperiode,” sier Brynjar Bratland, Director Corporate IS Architecture i Norsk Hydro.
Avayas produkter inkluderer Meeting Exchange som er en integrert nettverksløsning som kombinerer konferansefunksjonalitet fra Avaya med andre virksomheters integrerte samhandlingsløsninger. Med Click-to-call muligheten vil Hydros ansatte kunne ringe eller arrangere telefonkonferanser fra egen PC ved å velge mottaker(e) fra IM-kontaktlisten. Dette gir enklere beslutningsprosesser med de riktige kontaktene til riktig tid med det mest hensiktsmessige kommunikasjonsverktøyet.