IBM gjør seg til podkaster

IBM vil podkaste bakgrunnsstoff og opplæringsmateriale.

IBM vil gjøre analyser, bakgrunnsstoff og opplæringsmateriale tilgjengelig for investorer og andre i form av podkasting, det vil si nedlastbar internettradio som kan lagres i en MP3-spiller og avspilles der.

Informasjonen skal gi innsikt i strategiske områder hos IBM, som skal være en veileder for investorer. IBM tenker seg nyheter som lister opp det siste av analyser og trender.

Den første utgivelsen har fått tittelen IBM and «The Future of Driving» om hvordan teknologi kan forandre måten biler er bygd, kjørt, vedlikeholdt og forsikret.

Podkasting krever at brukerne har MP3-spillere, bredbåndsforbindelse og noe teknisk kompetanse for å håndtere store mengder av lyddata mellom en PC og en portabel musikkspiller.

Flere andre store selskaper kaster seg også på podkasting-bølgen. Ifølge Gartner har både General Motors og PepsiCo blitt podkastere.

Apple Computer tilbyr en rekke podkastprogrammer til brukere via iTunes musikkliste på nett. Denne uken introduserte også Yahoo en side som skal hjelpe lyttere til å lokalisere og laste ned podkastet materiale.

Til toppen