Bananen på bildet over illustrerer hvordan det ofte går når man skal være smart - spare tid - og bestille matvarer over Internett via den (så vidt jeg vet) eneste matvarenettbutikken som eksisterer fortsatt. I Norge.
Det dreier seg om Hakon Gruppens nettsatsing som for to år siden het Hakon Rett Hjem. Nå heter den ICA Rett hjem. Uansett kan resultatet være nedslående for de som benytter seg av tjenesten.
Jeg kan nesten påstå å ha drevet empirisk forskning. Her i digitoday har vi benyttet oss av tjenesten i lang tid. Det hender at vi får alt vi bestiller, men ofte kommer maten for sent, ofte går melken ut på dato ganske kjapt, og ofte ser frukten bedrøvelig ut. I dag mottok vi bananen som er vist på bildet.
Som forhandler bør man kanskje passe seg for den slags.
Det er ganske sørgelig. Annonsemarkedet stuper, folk lyver om lønna si og blir sagt opp over en lav sko, og bananene ser ut som nedfallsfrukt fra i fjor …