Icon har tapt 1,1 milliarder siden januar 2000.

Det svenske konsulentselskapet Icon Medialab klarer ikke å stoppe tapene og har blødd 1,1 milliarder svenske kroner siden januar 2000.

For sjette kvartal på rad legger det en gang så høyt profilerte svenske Internett-konsulentselskapet Icon Medialab frem et stort underskudd. Regner man sammen de siste syv kvartalene har Icon Medialab tapt 1.143 millioner svenske kroner. I tredje kvartal omsetter selskapet for 233,5 millioner svenske kroner og sitter igjen med et tap på 233,7 millioner kroner - 200.000 kroner mer enn omsetningen. 87 millioner kroner er engangskostnader for nedbemanninger i Tyskland og England. Omsetningen er redusert fra 481til 233 millioner kroner i tredje kvartal i fjor, noe som understreker bemanningskuttene selskapet har gjennomført siden den gang.


Konsernet fortsetter å slanke staben og vil ved årsslutt være nede i 1.150 personer.

Til toppen