Icon med EU-kontrakt

Icon Medias datterselskap i Belgia har tegnet en kommunikasjonskontrakt med EU verdt ti millioner svenske kroner.

Svenske Icon Medialab International kjøpte før jul opp SOL-byrået Neo Interaktiv og etablerte seg på denne måten i det tøffe norske webutviklingsmarkedet. Icon er representert i ti land på verdensbasis med fokus på digital kommunikasjon.

I Belgia heter datteren Icon Medialab S.A. med 18 ansatte. Det belgiske foretaket har nå tegnet en rammeavtale på ti millioner svenske kroner. Ifølge en pressemelding er avtalen inngått med to generaldirektorat i EU, DG III og DG XIV.

Kontrakten skal ha en varighet på tre år og halvparten av totalbeløpet gjelder allerede for i år. Icon skal etter avtalen utvikle et system for kommunikasjon mellom EU-kommisjonen og medlemslandene.

- Dette er et viktig steg i vår ambisjon om å bli en av de største leverandørene av internetttjenester til EU-kommisjonen, sier Claes Thorneman, administrerende direktør for den belgiske virksomheten.

Jos Olsson, en av gründerne i Icon, mener at det komplette nettverket i Europa og koordineringsmulighetene, kombinert med lokal støtte og implementering, gjør at Icon omtrent er alene på det europeiske markedet med et slikt tilbud.

Til toppen