- Vi ser meget optimistisk på oppstarten i Sverige. Logistikksystmet er allerede på plass og svenskene vil bruke vårt system som vi har i Norge. Kostnadene ved å starte opp i Sverige er forholdsvis små da mye av infrastrukturen allerede er på plass, sier Vivian Bøe Nilsen, direktør i Input AS, et heleid datterselskap til iGroup, til digitoday.no.
Input ble startet opp i 1997 og driver med salg av minnebrikker og multimediautstyr. Som leder for satsingen har de ansatt Lisa Ljungquist. Selskapet driver utelukkende med B2B (business to business).
- Vi har ansatt tre personer i Sverige, men velger å bruke mye tid på å plukke de rette personene da dette avhenger mye av menneskelige relasjoner. Vi er meget fornøyd med å ha ansatt Lisa Lingquist som har lang erfaring fra Ingram-Micro. Hun bringer med seg flere kunder over til oss, sier hun.


Bøe Nilsen er svært forsiktig med å bringe tall for satsingen i Sverige:
- Jeg ønsker ikke å komme med tall, men vi er svært optimistiske. I Norge selger vi for 70 millioner og vi vet at det svenske markedet er dobbelt så stort. Vi startet opp vår nye web-satsing for tre måneder siden og forventer at en mye større andel av salget kan kanaliseres gjennom Internett i fra starten av i Sverige. Både våre kunder i Norge og Sverige vil benytte samme web-site, avslutter Bøe Nilsen.