"Velkommen til Europas lekebutikk nummer 1 på Internett" står det å lese på Toycity. Det ambisiøse danske foretaket hadde som uttrykt målsetning å bli størst på e-handel av leketøy i Europa.
Det kan se ut som det målet kan bli vanskelig å nå.
Forventningene til Toycity har vært skyhøye i Danmark, der nettstedet var en av de aller største Internett-satsingene. Men åtte måneder etter start ser det ut til at investeringene på 50 millioner ikke var nok, melder Berlingske Tidende.
_logo.svg.png)

Investorene har ifølge den danske avisen ikke bestemt kursen fremover - skal de rekonstruere selskapet ved hjelp av ytterligere kapital, eller skal de rett og slett lukke butikken for godt?
I forbindelse med salget av konkursrammede Toysmart tidligere i sommer uttalte deleieren The Walt Disney Company. at leketøysbransjen er svært tøff og har mange sterke spillere på Internett.
Les mer om Toysmart og forsøket på å selge kundeopplysninger:
Presset Disney vil kjøpe kundelistene
Rettssak skal hindre salg av kundelister
Disney-selskap bryter løfte om personvern