Inntok nettet med tusen Bang & Olufsen

Flere måneder før det bærbare stereoanlegget ble båret inn i butikken, ble det revet vekk fra de virtuelle butikkhyllene. Kun 12 nordmenn fikk sjansen.

Danske Bang & Olufsen hadde suksess med sitt første, store nettstunt: Det børsnoterte selskapet skriver i en pressemelding at de tusen anleggene som ble lagt ut på salg via hjemmesidene, ble raskt revet bort.

B & O tilbød bærbare stereoanlegg av typen "BeoSound 1" og de kom i en spesiell gulfarge hvor anleggene var merket med serienummer som viste plassen i produksjonsrekken. Salget skjedde lenge før anleggene kommer i butikkene, noe som skjer mot slutten av februar.

Altså valgte nettbrukerne å kjøpe anlegget uten å ha lyttet til det først.

Det gis ingen indikasjon på hvor mye det 6,5 kilo tunge kabinettet koster, men det virket ikke som om prisen var noe hinder for dem som virkelig er interessert i de danske musikkproduktene. Anleggene er kanskje best kjente for sine spesielle design.

Til toppen