I dag er det kun dagsaviser som blir brukt hyppigere for denne kundegruppen som helhet. Splittes denne gruppen derimot ytterligere opp, finner man at meglerkunder og investorer ligger enda et par stavtak foran i løypa. For disse har også Internett blitt viktigere enn aviser, og web-baserte tjenester kaprer derfor den aller øverste pallenplassen.
Ifølge den samme undersøkelsen viser det seg at også brukere med høyere inntekter, er mer aktive brukere av Internett for å sanke informasjon. Dette er et fenomen som viser seg spesielt for nettbankkunder. Videre forteller statistikken at over 60 prosent av surferne klikker på bannerannonser fra finansielle tjenester. Under fremkommer tallene fra undersøkelsen.
Mediabruk med kilde regularitet
Nettbanker | Total (%) | Rike brukere (%) |
Aviser | 72 | 81 |
Internett | 44 | 74 |
TV Program | 40 | 60 |
Tidsskrifter | 21 | 46 |
klikker på banner | 61 | 61 |
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
30.000 strømmet til Las Vegas for Google Cloud Next. Dette var høydepunktene
Meglertjenester | Total (%) | Rike brukere (%) |
Aviser | 74 | 87 |
Internett | 68 | 77 |
TV Program | 53 | 68 |
Tidsskrifter | 33 | 51 |
klikker på banner | 60 | 73 |