JUSS OG SAMFUNN

Internettreklame med rekordvekst

Internettannonsering vokser med 150 prosent i en oversikt over medieomsetningen i Norge utarbeidet av Mediebyråenes Interesseorganisasjon. Likevel har Internett kun en brøkdel av medieomsetningen til gigantene dagspresse og TV.

Hilde Nyman
16. mars 1999 - 12:10
Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MiO)



Av den totale februaromsetningen på 380 millioner står Internett for 2,3 millioner kroner.

Roar B. Sletner





digi.noCIA Medianetwork Norway



Medieomsetning Februar 1999 Februar 1998 Endring %
Dagspresse 167,9 173,1 -3
Ukepresse/magasiner 28,6 32,2 -11
Fagpresse 11 10 10,5
TV 130,4 121,8 7,1
Radio 18,5 19 -2,9
Internett 2,3 0,9 149,8
Kino 6 4,1 47,6
Utendørsreklame 11,8 6 94,9
Andre medier 3,4 3,4 0,5
Totalt 379,9 370,5 2,5

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.