Nettselskap innenfor reiselivsbransjen har som alle andre rene nettselskaper opplevd harde tider. Eierene er ikke lengre like lysten på å støtte med penger, og kapitalmarkedet har vært knusk tørt.
Siden mange selskaper ikke har fått inn ønskelige inntekter, har dette ført til en konsolidering i bransjen.
Denne uken ble det imidlertid klart at Reisefeber har greid å hente inn åtte millioner kroner i markedet. Det er uvisst hvilken prising dette har skjedd.


Det er majoritetseierne Northzone Ventures, InterIKEA (møbelgigantens ventureselskap), SBS New Media, Catella IT og Scandinavia Online som har reist de økonomiske midlene i selskapet Skandinaviske Reisefeber, som står bak Reisefeber.no, samt en dansk og svensk reisetjeneste under samme merkevare.
I en pressemelding skriver selskapet at pengene skal brukes til å styrke selskapets posisjon i det skandinaviske markedet, gjennom aggressivt å bygge ut merkevaren.
- Å skape lojale kunder kommer til å være avgjørende for hvilke reiseselskap som vinner på nettet. Reisefeber.no er ett av få e-handelsselskap som arbeider langsiktig med dette og personene bak selskapet har bred erfaring fra både reise- og Internettbransjen, derfor velger vi å satse videre på selskapet, sier Tellef Thorleifsson i Northzone Ventures.
Styreformann Per G. Braathen sier i pressemeldingen at omsetningen begynner å nærme seg ti millioner kroner i måneden, hvilket er en tidobling fra samme periode i fjor.