Det svenske jernbaneselskapet SJ (Statens Järnvägar) ble i går ettermiddag rammet av et omfattende tjenestenektangrep som pågår fremdeles.
I skrivende stund er det umulig å kjøpe togbilletter i automater eller fra selskapets hjemmesider, som ser ut til å være nede for telling.
Reisende hos Sveriges svar på NSB oppfordres nå til å løse billetter ombord. Det er ikke klart hvem som står bak datasabotasjen, eller når problemet kan bli løst.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
– Vi jobber intenst med våre leverandører for å løse dette. Men for tiden har vi ingen prognose, sier SJs pressekontakt til nyhetsbyrået TT.