I meldingen forklares det at teknologien er "industriens mest effektive" målt etter utnyttelse av båndbredden i ADSL. I følge børsmeldingen gir teknologien muligheten for digital video der hvor eksisterende standarder MPEG-1 og MPEG-2 "bryter sammen". Selskapet forteller også at de er i ferd med å velge seg partnere for å utvikle neste generasjon "networked digital video applications and services".
Torsdag 29. januar fant digi.no en lengre melding fra Business Wire med en noe mer utfyllende beskrivelse av teknologien. Vi kontaktet selskapet med spørsmål om dette var en melding som var ren markedsføring eller om dette var en nyhet som skulle vært meddelt det norske markedet. Vi fikk følgende svar fra selskapets finansdirektør, Haines Hargrett (vår oversettelse):
- Takk for din henvendelse.....Dette var en pressemelding for å gjøre interesserte aktører oppmerksomme på at vi har ekspertise på området. Det var ikke nødvendig å distribuere meldingen til Oslo Børs da dette ikke er ny informasjon, men en forklaring på hvilke muligheter vi representerer.


Melding som er sendt Oslo Børs fredag er således i følge selskapet selv ingen nyhet, men ren reklame.
Den originale meldingen er nå ikke lenger tilgjengelig i Business Wires arkiver, men digi.no sitter med utskrift av meldingen datert 28. januar.