iVisjon utvider sitt filmtilbud på nett

iVisjon har gjennom SF Anytime, tegnet en rekke nye avtaler med filmselskaper for filmutleie på nett.

iVisjon har gjennom SF Anytime, tegnet en rekke nye avtaler med filmselskaper for filmutleie på nett.

Filmutleie på nett (video on demand) er i ferd med å utkonkurrere de fysiske butikkene.

Til en leiepris for under 40-lappen i døgnet per filmtittel, får stadige flere personer øynene opp for å bestille film over nettet.

Kundene kan kjøpe filmene direkte fra TV-en som «Film på bestilling», som spilles av digitalt gjennom et fiberoptisk nettverk. Brukerne kan spole, pause, stoppe og legge inn bokmerker i filmen.

En undersøkelse fra TNS Gallup i høst, viser at hver femte bredbåndsbruker i Norge nå har koblet TV-apparatet eller hjemmekinoanlegget til bredbåndet. Undersøkelsen viser også at snaue 20 prosent har koblet stereoanlegget til PC-en og bredbåndet for å kunne høre musikk og webradio.

Dette forteller at markedet begynner å bli modent for innholdsleverandørene. Ingen andre norske innholdsleverandører på bredbånds-TV har tilgang til så mange filmer som det iVisjon nå har, hevder selskapet.

digi.no omtalte i november avtalen den svenske distributøren og video on demand tjenesten SF Anytime inngikk med 20th Centure Fox. Avtalen gir iVisjon rettighetene til å vise filmer som Day After Tomorrow, I Robot og Dodgeball.

I dag melder iVisjon i en pressemelding om en ny avtale inngått med Warner Bros, som gir rettigheter til å distrubere filmer fra Warner Bros. gjennom IPTV. Dette er kjente filmer som Harry Potter, fangen fra Azkaban, Mystic River, Troja og Den siste samurai.

iVisjon er i dag den eneste norske bredbåndsleverandøren som får filmer fra begge disse filmselskapene på IPTV. Avtalene er forhandlet fram av den svenske video-on-demand-tjenesten SF Anytime.

- Warner Bros. har noen av de største og beste filmene som noen gang er laget. Vi får alle de nye filmene deres senest seks måneder etter DVD-premieren. I tillegg får vi tilgang til en rekke klassikere fra arkivet, sier direktør og ansvarlig redaktør i iVisjon, Øyvind Klausen i en pressemelding.

Til toppen