Til sammenligning kan det nevnes at den norske konkurrenten StepStone per i dag har en markedsverdi på 6,5 milliarder norske kroner.
Jobline er etablert i 11 europeiske land.
Da digitoday.no ringte Norges-sjefen for Jobline, Haakon Gellein, spurte vi han om hva Jobline nå skulle bruke sine nyinnhentende 700 millioner svenske kroner til.
- Vi skal utvikle teknologien vår, ved blant annet å bygge videre på "matching-teknologien". Vi skal fortsette rekrutteringen av gode mennesker og vi skal gjøre markedsføring, blant annet i markeder hvor vi enda ikke har så godt fotfeste i som i dag, sier Gellein.
- Skal Jobline øse ut annonsepenger for å konkurrere med for eksempel StepStone?
- Vår strategi er å ta utgangspunkt i kundesiden. Vi skal også bygge merkevare, men med andre metoder, og langt billigere enn andre. Det vil si at vi går rett mot målgruppen, for eksempel ved å gi ut stipend, auksjonere bort sykepleiere og annonsere i nisjeportaler som styrker oss i de segmentene vi vil inn i. Vi er lønnsomme på noen områder, og det er en grunn til det, sier Gellein til digitoday.no