RESULTATERFINANS

Joggesko-pusher i elefantklassen vil på Internett

Selv etter å ha sett flere sports- og klesbutikker gå på trynet på nett, satser KPNQwest og sportskjeden XXL friskt.

Therese Werenskiold
25. juni 2001 - 13:09
XXL Sport og VillmarkKPNQwest Norway

Det er tidligere Elkjøp-direktør Øivind Tiedemandsen som står bak XXL-kjeden. Den ble etablert i fjor, og skal bli en landsomfattende sportskjede.

- Dette er et spennende e-handelsprosjekt fordi nettbutikken integrerer XXLs forretningsprosesser fra bunnen av. Det er ikke mange som bygger opp både fysiske og virtuelle butikker samtidig, sier Børge Olsen, direktør for WebSolutions i KPNQwest.

I tillegg til å selge sportsutstyr skal XXL også selge kurs og reiser sammen med de fysiske varene. Dette konseptet kommer også til å prege nettbutikken.

Øyvind Haagensen i XXL har stor tro på Internett som en markedskanal.

- Nettsidene skal sammen med varehusene bygge XXLs faghandelprofil, sier han og understreker at sidene først og fremst er et markedsføringsverktøy som skal stimulere folk til å drive sport og friluftsliv.

- Derfor skal sidene inneholde mye redaksjonelt stoff, sier han i pressemeldingen.

Nettbutikken er en e-handelsløsning fullt integrert mot økonomi, lager- og logistikksystemer, og baserer seg på KPNQwests webløsning med Microsoft Commerce Server 2000 som plattform.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra