Boo.com skyldte 2,4 milliarder kroner
Ingen interessert i Boo.coms skjelett
Totalkollaps for Boo.com
Bunnskrapt kasse i Sportus
Sportus funket ikke i Norge
Det er tidligere Elkjøp-direktør Øivind Tiedemandsen som står bak XXL-kjeden. Den ble etablert i fjor, og skal bli en landsomfattende sportskjede.
- Dette er et spennende e-handelsprosjekt fordi nettbutikken integrerer XXLs forretningsprosesser fra bunnen av. Det er ikke mange som bygger opp både fysiske og virtuelle butikker samtidig, sier Børge Olsen, direktør for WebSolutions i KPNQwest.
I tillegg til å selge sportsutstyr skal XXL også selge kurs og reiser sammen med de fysiske varene. Dette konseptet kommer også til å prege nettbutikken.
Øyvind Haagensen i XXL har stor tro på Internett som en markedskanal.
- Nettsidene skal sammen med varehusene bygge XXLs faghandelprofil, sier han og understreker at sidene først og fremst er et markedsføringsverktøy som skal stimulere folk til å drive sport og friluftsliv.
- Derfor skal sidene inneholde mye redaksjonelt stoff, sier han i pressemeldingen.
Nettbutikken er en e-handelsløsning fullt integrert mot økonomi, lager- og logistikksystemer, og baserer seg på KPNQwests webløsning med Microsoft Commerce Server 2000 som plattform.