Johan Dolven zoomet inn til toppjobb

Administrerende direktør i JBR Reklamebyrå og tidligere Jordan-topp, Johan Dolven, skal pusse nettkjøpeguiden Zoom glinsende blank til selskapets internasjonale satsing. - Et lett valg, sier Dolven om muligheten han har fått til å lede Zoom Network.

36-årige Johan Dolven ansettes med snarlig tiltredelse som ny administrerende direktør i Zoom Network - selskapet som drifter www.zoom.no.

- Zoom representerer enorme muligheter. De to gründerne har bevist at Zoom er levedyktig og antall brukere i Norge har passert 100.000 per måned på rekordtid. Det Zoom gjør på nettet er å gi makten til forbrukerne. Nå er jobben å bygge Zoom til en sterk merkevare, utvikle en slagkraftig organisasjon og sørge for hurtig internasjonal vekst, sier den påtroppende Zoom-sjefen i en pressemelding.

Zoom ble nylig lansert med i Sverige som www.zoom.se og i Danmark som www.zoom.dk. Selskapet planlegger en hurtig ekspansjon i Europa i løpet av år 2000.

Johan Dolven har vært i JBR McCann-gruppen de siste seks årene, senest som toppsjef i JBR Reklamebyrå. Fra tidligere har Dolven mange års erfaring fra ulike lederroller i Jordan AS.

Daglig leder i Zoom Network, Per Siljubergsåsen, fortsetter som direktør med ansvar for forretningsutvikling i selskapet.

De største aksjonærene i Zoom Network er Christen Sveeas-selskapet Kistefos Venture Capital og de to gründerne Per Siljubergsåsen og William Klippgen.

Til toppen