RESULTATERFINANS

Jupiter-konkurs truer nordiske nettmålinger

Jupiter Media Metrix opplyser til digi.no at det jobbes på spreng for å løse krisen. Konsernet slipper opp for penger i neste måned, men Norden-ansvarlig Lars Bjørkman tror de skal greie å beholde nettmålingene, som først og fremst er etablert i Sverige.

5. apr. 2002 - 12:50
Susan HickeyJupiter Media MetrixJupiter MMXI Europe


Innen da må de ha funnet en løsning for virksomheten, som både driver med medieanalyser og online-målinger.

WebMeasure.



digi.no


- Når vi først har installert det, er det høy profittmargin på bruken i forhold til de kundene vi får inn. Vi kan bruke databaseinnholdet igjen og igjen. Det som var problemet vårt, var at markedet vokste for kjapt. Da markedet raste, hadde vi overetablert oss, sier hun.

Det innebar blant annet at den euopeiske virksomheten trakk seg ut av samarbeidet med norske MMI.


Nielsen/NetRatingsFederal Trade Commission
Jupiter MMXI NordicLars Bjørkman


- Vi akter å beholde alle våre tjenester og betjene kundene videre. Det er en målsetting i hele gruppen å beholde analysevirksomheten, målingstjenesten og også den amerikanske ad-banner-trackingen, sier Bjørkman til digi.no.

- Vi tror absolutt at vi skal greie å finne en løsning i forhold til konsernet som helhet. For oss er det 'business as usual', påstår Bjørkman.

Han vil ikke gå inn på om den skandinaviske virksomheten, for å overleve, må kutte ytterligere i staben. Per i dag er det i underkant av 20 personer i Skandinavia, en nedgang fra toppen på 35 medarbeidere da selskapet hadde maksimal hastighet for et par år siden.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.