Garmin oppfordret i går kundene av 1,25 millioner av selskapets navigasjonsenheter om å sende inn disse for å sikre dem mot overoppheting.
I en pressemelding skriver Garmin at det har blitt registrert i underkant av ti tilfeller hvor enheter i selskapets produktfamilie nüvi har tatt fyr. Ingen av tilfellene skal ha ført til større skade.
Garmin har gransket tilfellene og kommet til at overopphetingen har oppstått i enheter som inneholder et batteri levert av en tredjepart innen en viss tidsperiode. I tillegg har enhetene en spesifikk kretskortdesign.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Enheter som kundene sender inn til Garmin, vil bli utstyrt med et nytt batteri og sette inn et avstandsstykke mellom batteri og det aktuelle kretskortet.
De berørte enhetene er i nüvi-seriene 200W, 250W, 260W, 7xx og 7xxT. Eiere av slike enheter kan besøke denne siden. Ved å taste inn serienummeret til produktet, vil man få beskjed om hvorvidt enheten er berørt av problemet.
Nesten nærmere 800 000 av enhetene skal være solgt i USA.