- Zooms forretningsmodell gir e-handel en ny dimensjon gjennom å tilføre konsumentene effektiv prissammenligning i et uoversiktlig internettmarked. Selskapets kompetanse og markedsmessige posisjonering gir grunnlag for ekspansiv vekst internasjonalt og gjør Zoom til en interessant Internett-investering for Kistefos, sier Riulf Rustad, konsernsjef i Kistefos AS i en pressemelding.
"Pris, pris og pris er de tre viktigste konkurranseparametrene for Internett-butikker. Lave produktpriser er med andre ord en del av Internetts natur. Nøyaktig hvem som har det beste tilbudet kan imidlertid være en tidkrevende jobb å finne ut. Zoom har automatisert denne leteprosessen. Foruten å tilby sammenligninger av tilbud i ulike produktkategorier som mobiltelefoner, bruktbiler, bøker, datautstyr, dataspill, film og musikk, tilbyr Zoom.no en unik guide til over 1000 nettbutikker i hele verden som leverer direkte til Norge", heter det i pressemeldingen.
Det er dette konseptet som Kistefos Venture Capital, et heleid datterselskap av Kistefos AS, nå investerer i.
Fra Kistefos, vil Erik Osmundsen og Reynir Indahl gå inn i styret og aktivt bidra til å videreutvikle selskapet. Innen utgangen av året lanseres Zoom både i Sverige og Danmark.
- Investeringen fra Kistefos vil gi oss finansiell og industriell styrke til å sikre den videre etableringen av Zoom i Skandinavia, sier daglig leder og gründer Per Siljubergsåsen i Zoom Network AS i pressmeldingen.