RESULTATERFINANS

Kjempeår for «alles» usynlige support

Du har neppe hørt om dem, men det er dem som kommer på døra når den nye PC-en streiker.

1. mars 2005 - 09:52

Infocare-gründer Helge Briseid Risnes sammenlikner selskapet sitt med fossekallen, fuglen som finnes i hele Europa, men som få utenom de spesielt interesserte har sett. Infocare finnes over hele Norden, sier Risnes til Dagens Næringsliv. Men det er få som vet at det gjerne er dem de får på døra hvis det blir problemer med den nye PC-en.

Kundelisten er lang og preges av store selskaper, det samme er partnerlisten. Alfabetisk begynner den med Acer, Apple Computer, Atea, Cinet, EDB Business Partner, Egroup, Eterra, Expert, Fujitsu Siemens Computers, HP Invent og IBM, og fortsettelsen er også preget av store navn.

Det er Infocare som sørger for at Komplett kan tilby på stedet garanti på sine PC-er i tre år. Det passer ellers svært dårlig inn i nettbutikkens forretningsmodell å være representert lokalt flere steder enn nødvendig. Men med snart 1000 ansatte over hele Norden er det nettopp dette som er Infocares forretningsmodell.

I fjor opplevde Infocare flere store vellykkede prosjekter, samt vekst i verkstedvirksomheten sin. Driftsinntektene økte fra 665,8 millioner i 2003 til 730 millioner i 2004. Driftsresultat økte fra 24 millioner til 35,8 millioner, og resultat før skatt fra 24 millioner til 34,4 millioner.

Infocare forventer vekst også i 2005. Selskapet har inngått en treårig avtale med IBM-Sverige til en verdi av 150 millioner, og en større avtale i Norge som foreløpig er hemmelig.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.