Kjempetap i SOL som ventet

Som ventet har Scandinavia Online (SOL) skrevet av sin store goodwill-post. Sammen med svake driftstall ender SOL opp på minus 800 millioner svenske kroner i andre kvartal.

Scandinavia Online (SOL) fikk en omsetning i andre kvartal på 36,8 millioner svenske kroner, ett fall på 15 prosent sammenlignet med første kvartal i år. Driftstapet er litt bedre, men viser fremdeles blodrøde 64,4 millioner kroner. Det betyr altså at SOL taper to kroner for hver krone de omsetter for.

Men i andre kvartal er det engangskonstandene som ruver. Som mange analytikere har spådd, skriver SOL nå ned sin goodwill-post. Sammen med restruktureringskonstnader, ender konsernets tap i andre kvartal på hele 800,7 millioner svenske kroner.

Det finnes dog lyspunkter. Kostandene er redusert og konsernsjef Birger Steen påpeker at trafikken på SOL øker og at dette danner grunnlag for langsiktig lønnsomhet.

Til toppen