Klar med mobil Site

Site Communication vil i løpet av året ha 60.000 privatkunder. Selskapet satser sterkt på innholdstjenester og i juni lanseres en WAP-portal i samarbeid med SOL.

Site Communication integrerer GSM, Web og SMS-kommunikasjon og posisjonerer seg nå for en fremtidig emisjon som en komplett lav-pris-operatør i forbrukermarkedet. Site tilbyr to ulike priskonsepter, hver med tre prisplaner.

- Site har jobbet intenst for å komme raskt på banen med de mest populære mobil-kommunikasjonstjenestene inkludert i alle abonnement. Alle Site-abonnenter får sitt eget nettsted på Internett med WAPmail, e-mail og SMS fra Web samt andre nyttetjenester som for eksempel en tjeneste som varsler kunden med SMS eller e-mail. Vi skal også komme med en WAP personifiseringsside som vi tror vil gjøre WAP mer attraktivt for de fleste sier direktør for mobilt Internett i Site Communications, Jan Haavard Hauge.

Administrerende direktør i Site, Frode van der Laak sier lanseringen er en beta-lansering, men allerede nå kan tjenestene tas i bruk.

- I juni lanserer Site og SOL sammen en WAP-portal som vil gi SOL innhold på WAP. Det planlegges innholdstjenester rettet mot partneres kundesegmenter.

Dette betyr i realiteten innholdstjenester rettet mot for eksempel Studentsamskipnaden i Oslo (SiO) sine studentmedlemmer ved Universitetet i Oslo samt utgiverselskapet av PC World og Computerworld, IDG. Både SiO og IDG er eiere i Site i dag.

Til toppen