Resultaterfinans

Kø for å kjøpe nettfiasko

Etter at e-handelsfiaskoen Boo.com slo seg selv konkurs denne uken, har 42 selskaper stilt seg i kø for å kjøpe restene.

Sigvald Sveinbjørnsson
19. mai 2000 - 18:58

Den første store e-handelskonkursen i Europa kom denne uken etter at Boo.com slo seg selv konkurs. Selskapet, med to svenske gründere i spissen, hadde brukt utrolige hele én milliard norske kroner på Boo.com etter bare seks måneders drift. Da verken omsetning eller inntekter kom inn, og selskapet iukke greide å reise nok kapital i siste emisjonsrunde, sa eierne stopp.

Det kjente konsulent- og advokatselskapet KPMG ble bedt om å avvikle selskapet.

Les om starten og slutten på Boo.com eventyret:
Totalkollaps for Boo.com
Merkeklær skal gi nettsuksess
KPMG har de siste dagene etter konkursen fått henvendelser fra en lang rekke potensielle kjøpere som ønsker å grave i asken etter Boo.com, melder Associated Press (AP) fredag.


Det er blant annet andre e-handelsselskaper og Internett-selskap som har vist interesse for Boo.com. Fredag kveld går fristen for de som ønsker å inngå forhandlinger med eierne om overtagelse. Fremgangsmåten er her at interessentene må sette én million pund, 13 millioner norske kroner, på klientkonto hos KPMG.

Allerede i helgen skal det startes forhandlinger med interessenter, mens det er ventet konkrete bud på Boo.com allerede tidlig neste uke.

AP skriver at det er 20 millioner dollar i fordringer mot Boo.com, noe en eventuell kjøper må betale før selskapet kan gjenoppstå.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra