Den norske dotcom-bransjen er blitt enda en aktør fattigere. Fallet i reklamemarkedet og de svært begrensede mulighetene til å skaffe nye penger har skjøvet portalselskapet Searchfaster til skifteretten. Searchfaster tilbød en portal for hvert fylke med lokalbasert innhold og reklame. Meningen var å tilby mer målrettet innhold og annonser for alle de som ikke bor i Oslo.
digi.no har flere ganger i år skrevet om at selskapet slet med underskudd og hadde problemer med å hente inn mer penger.
Les også
SOL-konkurrent lever på nød-emisjoner
På tiggerferd blant kreditorene
SearchFaster i krise
Distriktene og de store byene får egne startsider
Lager søkemotorer for distrikts-Norge
Men distrikts-Norge var åpenbart ikke så interessert i å annonsere på Internett. Gründer og administrerende direktør Per Mazarino måtte gi tapt etter lang tids kamp. Selskapet er slått konkurs av Fylkesskattesjefen på grunn av manglende innbetaling av 800.000 kroner i arbeidsgiveravgift, skriver Finansavisen. I tillegg har selskapet en gjeld på 1,4 millioner kroner.
På tiggerferd blant kreditorene
SearchFaster i krise
Distriktene og de store byene får egne startsider
Lager søkemotorer for distrikts-Norge
Nettsidene til Searchfaster var i dag morges enda ikke stengt.