BEDRIFTSTEKNOLOGI

Kunder strømmer til One Calls gratistilbud

Etter at One Call lanserte gratis tilbud på telefoni, har det blitt ringt ned av nye kunder.

20. apr. 2007 - 07:29

På onsdag lanserte One Call Norges første gratisabonnement som gir kunden 88 gratis minutter og 78 gratis SMS hver måned – uten betingelser. Fra og med det 89ende minuttet, øker minuttprisen til 80 øre, og startavgiften til 59 øre per samtale. SMS-prisen øker til 39 øre per melding etter 80 meldinger.

Responsen har siden vært helt overveldende, og det er dette norske mobilkunder vil ha, skriver selskapet i en pressemelding.

– Dette er helt rått, sier One Call sjef Øistein Eriksen som ikke var i nærheten å ha trodd at responsen skulle bli så enorm.

One Call er først ute i Norge med gratis mobilabonnement helt uten skjulte kostnader eller vilkår med liten skrift.

Nærmere 5000 personer over hele Norge bestilte på onsdag det nye gratisabonnementet og pågangen var ikke mindre på torsdag.

– Vi hadde til tider store problemer med å holde både websider og telefonlinjer åpne, forteller One Call sjefen. Han mener det bekrefter at det norske folk forstår budskapet at det faktisk er så godt som det høres ut som.

Enkelt konkurrenter har siden lanseringen vært på banen og omtalt gratisabonnement både som galskap og PR-stunt.

– Dette er ikke noe PR-stunt, dette er kommet for å bli. Det kan kundene være helt trygge på, forsikrer One Call sjefen. Det er altså ingen grunn til å frykte at dette er en kortvarig lykke for norske mobilkunder.

– Prisene skal bare en vei og det er nedover, avslutter Eriksen.

One Call har et langsiktig mål om å bli den største uavhengige teleoperatøren i det norske markedet. One Call mener å kunne gjennomføre dette og stå løpet ut med sterke eiere som Hafslund Venture og gründere.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.