FORBRUKERTEKNOLOGI

Kutter ringe- og surfepriser i Norden

NetCom innleder storoffensiv med ny logo og priskutt.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
12. mai 2011 - 08:57

NetCom og 17 andre, nordiske selskaper og varemerker i TeliaSonera-gruppen – noe som også inkluderer NextGenTel – kunngjorde i dag en ny storoffensiv. Denne innledes med at alle disse enhetene får tilsvarende logoer. Det finnes likevel unntak, inkludert Halebop, Yoigo og Chess, som beholder sin nåværende profil.

NetCom-sjef August Baumann har dog litt mer å by på og forteller i en pressemelding i dag at selskapet fjerner utenlandstillegg på samtaler mellom de nordiske landene. Samtidig reduseres prisen på mobilsurfing i Norden og Baltikum med inntil 90 prosent.

– Vi bruker vår internasjonale styrke til å gå foran. Det skal ikke koste mer å ringe til studiekompisen i Odense enn søsteren din på Kongsvinger, sier Baumann.

De nye prisene avhenger ikke av hvilken operatør som benyttes i Norden. Det trenger ikke å være et TeliaSonera-nett.

Administrerende direktør i NetCom, her med selskapets nye logo.
Administrerende direktør i NetCom, her med selskapets nye logo.

De nye ringeprisene gjelder kunder med Fastpris S/M/L/XL, Fastpris Data og FlexiTalk.

Selv om mobilsurf-prisene har blitt betydelig redusert, er det fortsatt et godt stykke igjen før de tilsvarer prisene innenlands.

I utgangspunktet får man per døgn tilgang til 20 megabyte med data med mobilen og 50 megabyte med data med mobilt bredbånd for henholdsvis 39 og 79 kroner. Trenger man mer, må man kjøpe ekstra datapakker som gir tilgang til de samme datamengdene, til samme pris, som de innledende datapakkene.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.