NTB skriver i en melding at DnB skal være størst i markedet for nettbanker med over 400.000 online-kunder. Både Postbankens kunder og DnBs egne regnes med i denne statistikken.
Den typiske nettbankbrukeren er stadig menn mellom 30 og 50 år som bor i urbane strøk. Men bildet er i ferd med å endre seg noe. 20 prosent av nettbank-kundene er nå over 50 år, mot 13 prosent for to år siden. Og i dag er 36 prosent av kundene kvinner, mot bare 20 prosent i 1999.
Dessuten er nettbankbruk i ferd med å spres over hele landet. Fortsatt har DnB flest kunder i Oslo og Bergen, men dekningen er bedre på nordvestlandet, i Nord- Norge og i trøndelagsfylkene.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Blant annet skriver NTB at ingen er mer ivrige enn innbyggerne på Stord. Der bruker halvparten av DnBs personkunder nettbank.