Foreløpig finnes Cyberwatcher i to versjoner: En for personlig bruk og en for nettsteder. Begge har lagt opp en del ferdige lister over nettsider, og du kan også legge til egne. Men nå lanserer det norske programvareselskapet en bedriftsversjon av sitt program. Systemet lar ledelsen legge opp en ferdig meny med viktige nettsider og informasjon man må overvåke. Når de ansatte går inn på bedriftens Cyberwatcher-nettside, kan de så velge om de vil motta epost/sms-varsling om endringer på de ulike foreslåtte nettsidene.
På denne måten kan ansatte i forskjellige stillinger motta samme varsler. Den nærmeste sammenligningen er en delt bokmerke-samling. Den personlige gratis-versjonen har ingen delingsmetode - hver bruker må innstille sine sider og overvåkningspunkter selv.
Bedrifts-versjonen av programmet krever ingen installering, det drives nemlig på Cyberwatchers servere og leies etter en ASP-modell.
- Den nye versjonen lar bedrifter overvåke omverdenen på en felles og styrt måte, sier Morten Rynning, medgründer og administrerende direktør i Cyberwatcher, til digitoday.no. Konsulentselskaper kan også lage overvåkningssystemer for kunder.
20.000 kroner i året er åpningsbilletten for bedrifter som vil bruke systemet. Prisen kommer an på antall brukere, volumet av varslinger og antall overvåkede sider.