En etter en melder Internett-butikkene om problemer, nedskjæringer og forhandlinger for å redde livet. Nå er turen kommet eToys.com, til et av flaggskipene og veteranene. Salget faller tungt og nå må selskapet si opp folk.
I fredagens resultatvarsel sier selskapet at salget bare blir halvparten av hva de trodde i dette kvartalet. Med et salg på 120-130 millioner dollar, vil eToys tape rundt 80 millioner dollar. Muligheten for at selskapet skal overleve som en selvstendig enhet har sunket signifikant, innrømmer eToys-sjef Toby Lenk til Wall Street Journal.
Selskapet har nå hyret Goldman Sachs for å lete etter det de kaller "strategiske løsninger", en omskrivning av ord som salg, oppsplitting og styrt nedleggelse. Uten en løsning slipper selskapet opp for penger i mars, innrømmer Lenk.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Amerikanske analytikere er i sjokk etter resultatvarselet på fredag og stiller nå spørsmålstegn med om Amazon.com, kongen i bransjen, også snart må melde om problemer. Resultatvarsler fra de to transportselskapene FedEx og UPS i forrige uke bidrar til disse spekulasjonene.
Lenk la skylden for det lave salget blant annet på presidentvalget som han mener har distrahert hele USA. Analytikere mener at logistikk-problemer i fjor er en viktig årsak.