Lotusphere i Berlin varte i fem dager fra 21. til 25. september. Mens fjorårets arrangement samlet 2000 deltakere, tiltrakk årets konferanse og utstilling hele 5000, hvorav 4000 betalende. 200 av disse var fra Norge, der selskapets hovedprodukter Notes og Domino nå har innpass i 17 av Norges 20 største bedrifter, og der Lotus varsler større anstrengelser for å kapre flere kunder blant små og mellomstore bedrifter.
Artiklene i digi.no gir innblikk i Lotus' oppfatning av kunnskapsforvaltning som det neste store satsingsområdet etter gruppevare. Du får nyheter knyttet til produkter som LearningSpace, Sametime, SmartSuite og Domino.Doc. Du får innsyn i brukererfaringer knyttet til blant annet innføring av elektronisk handel. Du får vite hvordan Labour brukte Notes til å sikre valgskredet i England i fjor vår. Vi forteller hvem som vant de ettertraktede Beacon Awards. Og du får begrunnet påstanden om at euro vil bety langt mer for dine IT-systemer enn år 2000.
Alle pekere i høyre marg gjelder artikler skrevet i Berlin av digi.no-medarbeidere Eirik Rossen og Pål Leveraas.