Selskapet har en god posisjon i det finske mobilmarkedet, og tar ifølge selskapets pressemelding 50 prosent av alle nye kunder selv om Sonera er markedsleder. Selskapet regner med at dagens finske mobilpenetrasjon skal øke til 65 prosent i løpet av året, noe som skal gi mobilselskapet en salgsvekst på 30 prosent i år.
Det er det finske fastnettselskapet Helsingin Puhelin som er majoritetseier i Radiolinja, etter at selskapet i fjor kjøpte seg opp over 50 prosent (til 69,1 prosent av aksjene) noe som gjenspeiles i teleselskapets egne regnskaper som i stor grad trekkes opp av Radiolinjas gode resultat. Selskapet er Finlands nest største teleselskap med fokus på fastlinjetelefoni i Helsingfors-regionen, foruten mobilselskapet.
Radiolinja kan blant annet vise til en svært lav churn, som økte fra 5,4 til 7,1 prosent fra første halvår i fjor. Selskapet er også ett av fire som i vinter fikk en av landets fire nye mobillisenser basert på UMTS.