BEDRIFTSTEKNOLOGI

Lojaliteten svikter

En av fire bedriftskunder ønsker ikke lenger å være kunde hos Tele Danmark.

Frode Eriksen
16. juli 1998 - 15:00

Det blir stadig vanskeligere å beholde kundelojalitet i telebransjen. Den danske avisen Børsen har fått Greens Analyseinstitut til å utføre en undersøkelse blant danske bedriftskunder. Undersøkelsen viser at 24 prosent av selskapets bedriftskunder vil forlate selskapet allerede i år.

- Vi tar det meget alvorlig, når 24 prosent sier at de vil skifte selskap i år og derfor vil vi i fremtiden gjøre mer for å lytte til kundenes behov, sier direktør i Tele Danmark Erverv, Finn Boisen, til Børsen.

Tele Danmarks konkurrent på mobiltelefoni, Sonofon, får gjennomsnittlig bedre karakter enn Tele Danmark. Lojalitetsprogrammer der trofaste kunder får en særlig god bonus skal motvirke den lavere kundelojaliteten i markedet.

Undersøkelsen viser videre at 54 prosent av bedriftskundene ikke ønsker å skifte teleleverandør i år, mens 22 prosent ikke har bestemt seg. Den avslører også at kundene ikke er særlig positive til selskapets pris og service, men selskapet får pluss for driftssikkerhet, riksdekkende tjenester og tjenestetilbud.

Undersøkelsen baserte seg på svar fra 899 beslutningstakere.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.