Lokker med fri nedlasting av musikk

NetCom-sjef August Baumann går nye veier for å kapre mobilkunder.

Det er en kamp om mobilkundene, og mobiltilbydere lokker med alt fra lave priser til attraktive gruppeabonnementer.

Nå går NetCom nye veier med mobilt innhold som lokkemiddel, og inviterer til fri nedlasting av musikk til mobilen.

Kjøper man ny musikkmobil med NetCom-abonnement i sommer innebærer det tre måneders fri nedlasting av musikk til mobilen.

- Tilbudet gjelder DRM-beskyttet musikk i sin fulle lengde, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i NetCom til digi.no.

Kampanjen har fått navnet FreeMusic og inkluderer et stort utvalg fra Universal Musics kataloger. FreeMusic lanseres som et eget musikkbibliotek ved siden av NetComs ordinære musikkbutikk, der datatrafikk er inkludert. Ved nedlastning i utlandet gjelder egne datapriser.

- Universal er langt fremme på digital distribusjon, og en naturlig partner for oss i en slik satsning. I tillegg ønsker vi å tilby et bredt spekter av musikktelefoner, og inkluderer derfor telefoner fra flere leverandører, sier markedssjef for terminaler og innhold, Andre Helsvig.

Til toppen