Lover Brustadbu før du får bestemt deg

Internett er et underlig sted med mange rare folk og røvere: Ski-selskapet Yes Interactive skal nå lage Brustad-buer for små og mellomstore bedrifter på størrelse med Disney og AT&T fortere enn du får bestemt deg for å satse på nett.

Yes lanserer i disse dager en fornorsket versjon av det amerikanske produktet ShopSite. ShopSite på norsk er blitt til det velklingende "BuyOne". Og dette er ikke et hvilket som helst produkt: ShopSiste har angivelig 80 prosent av det amerikanske markedet for små- og mellomstore bedrifter, og blant dem finner vi - ifølge pressemeldingen fra Yes Interactive - bedrifter som Disney, AT&T, US Olympic Committe, Lycos og Time Warner.

Gud bevare oss for de noe større bedriftene i det amerikanske markedet.

Produktsjef Jan-Gabór Turi i Yes skriver i pressemeldingen at "butikken kan settes opp i løpet av tre til fire timer - kortere tid enn de fleste virksomheter bruker på sin beslutning om å satse på Internett", og at denne butikken primært vil ha "et sortiment på et par tusen varer - en slags internettvariant av Brustad-bua".

Men nettbua trenger ikke å ta hensyn til åpningstidsbestemmelsene, slik Brustad-buer flest må, oppklarer pressemeldingen hensynsfullt.

Yes utfordrer forøvrig media, foreninger og næringsdrivende til å sette opp sin egen butikk. Adressen er http://buyone.yes.no. Dersom du velger å ta utfordringen vil du i følge Turi "raskt sitte igjen med et håndfast bevis på at det er like enkelt å etablere butikk på Internett som å utarbeide en annonse til avisen".

Til toppen