I fjor var det bare 44,7 prosent som hadde hørt om World Wide Web.
Tallene kommer fra en amerikansk undersøkelse gjort av markedsføringstidsskriftet Advertising Age.
Tallene presenterer hyggelig nytt for den raskt voksende Internettbransjen. 80 prosent av de som sa de hadde vært på nettet minst en gang, hadde vært der det siste halvåret.
.png)

1994 var det andre året tilsvarende undersøkelser ble gjort. Da svarte 45 prosent at de ville være interessert i tjenester som film-on-demand eller tv-on-demand, mens 28,1% ønsket elektronisk post.
I år var tilsvarende tall 42,6% for elektronisk post, mens interessen for "on-demand" sank noe til 35,8 prosent.
23,5% av de spurte sa de kunne tenke seg å handle klær eller andre personlige eiendeler fra nettet. Dette er omtrent det samme som tidligere.
Og til interesse for Rema-generaler, Rimi-majorer og forbrukersamvirkets lansebærere: Bare 18,2% svarte at de var interessert i å handle dagligvarene sine fra nettet.