Mange slet med BankID-innlogging

BankID for mobil, problemer. Illustrasjonsfoto.
BankID for mobil, problemer. Illustrasjonsfoto. Foto: Kurt Lekanger
3. juli 2019 - 12:17

BankID opplever onsdag innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. Det arbeides med å løse problemet.

Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID anbefaler å bruke vanlig kodebrikke, skriver Dagens Næringsliv.

– Vi jobber med våre samarbeidspartnere for å løse saken. I mellomtiden anbefaler vi kunder som bruker Telenor som sin operatør å bruke vanlig kodebrikke, sier Kjærnes til avisen.

Til NTB sier Kjærnes at problemet kun gjelder BankID på mobil for Telenor-kunder, men at resten av tjenesten fungerer som normalt.

– Vi ser at halvparten av kundene er rammet, og det er en positiv utvikling i feilraten, sier hun.

Det arbeides med å rette opp problemet, som skal ha vart litt over en time.

Så langt skal både DNB og Nordea være berørt.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra