Nettmegleren Charles Schwab & Co og internettgiganten America Online (AOL) har i dag inngått en allianse som gjør at Schwab blir AOL's leverandør av finansielle tjenester, ifølge en pressemelding.
Dette gir Schwab en åpen dør til AOLs millioner av kunder.
Schwabs nyheter, interaktive kurstjenester, online-hjelpemidler og diskusjonsforum blir tilgjengelig for alle AOLs brukere. Avtalen gjør at Schwab blir en unik leveradør av disse tjenestene, mot at kundene til AOL mottar spesielle avtaler og incentiver, heter det i pressemeldingen.
.png)

Schwab har mer enn 7.4 millioner kunder og nesten 1000 milliarder dollar i på konto fra kundene, og er svært aggressiv i å vokse videre og tiltrekke nye kunder. Selskapet meldte blant annet for kort tid tilbake om at de hadde laget en ny finansiell portal beregnet for kvinner.
Det er ventet at begge selskapene vil satse stort på markedsføring for å promotere avtalen. Det er ikke nevnt hvor mange år avtalen gjelder.