MOBIL

Mener Facebook og Google forvirrer oss til å dele informasjon

Forbrukerrådet mener at Facebook og Google manipulerer oss til å dele mest mulig om oss selv gjennom utspekulert design og forvirrende løsninger.

Fagdirektør Finn Myrstad i Forbrukerrådet mener de store Internett-gigantene manipulerer kundene til å gi fra seg personopplysninger ved hjelp av standardinnstillinger, snedig design, forvirrende oppsett og liksom-valg.
Fagdirektør Finn Myrstad i Forbrukerrådet mener de store Internett-gigantene manipulerer kundene til å gi fra seg personopplysninger ved hjelp av standardinnstillinger, snedig design, forvirrende oppsett og liksom-valg. Håvard Fossen
Gi bort artikkelen
Kommenter
Håvard FossenHåvard FossenJournalist
27. juni 2018 - 07:11
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.