FORBRUKERTEKNOLOGI

Mener Joost har større potensiale enn Skype

Joost har en halv million betabrukere, og Niklas Zennström tror det kan bli større enn Skype.

26. sep. 2007 - 09:33

Niklas Zennström ble styrtrik på å selge Skype til den amerikanske e-handelsgiganten eBay for mange milliarder. Der jobber han fortsatt, men ved siden av satser han på å bygge opp en fildelingsbasert TV-tjeneste som har fått navnet Joost.

Joost fikk mye oppmerksomhet da det ble lansert i beta. Her kan du lese om førsteinntrykket digi.no satt igjen med etter å ha prøvekjørt en tidlig utgave: Slik skal Skype-gutta servere deg TV.

I tiden etterpå har det vært relativt stille, selv om det med ujevne mellomrom har kommet meldinger om noen innholdsleverandører som skal vise sitt innhold gjennom Skype.

    Les også:

- Faktisk er mulighetene større med Joost enn med Skype. Vi har mange avtaler på plass og omtrent en halv million testbrukere I et intervju med Sveriges Televisjon (SVT), sier Zennström at han har større tro på Joost, enn på Skype.

- Faktisk er mulighetene større med Joost enn med Skype. Det betyr ikke nødvendigvis at vi kommer til å lykkes, men så langt føles det bra. Vi har mange avtaler på plass og omtrent en halv million testbrukere, sier Zennström, til SVT.

- I dag finnes det ingen i innholdsindustrien som ikke tror på internett som distribusjons- plattform Han forteller at tjenesten snart er klar for ordentlig lansering, etter en lengre beta-periode. Det skulle egentlig ha skjedd tidligere, men forhandlinger med innholdsleverandører og annonsører har trukket ut i tid.

- I dag finnes det ingen i innholdsindustrien som ikke tror på internett som distribusjonsplattform, så alle vil inngå avtaler. Spørsmålet er når de vil gjøre det, sier Zennström, til SVT.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.