Lørdag åpner Norges første "herreparfymeri", Mancare, i Oslo. Og senest 1. november åpner selskapet en egen nettbutikk.
Stein F. Bruland, som er initiativtaker og daglig leder i bedriften, sier tiden er inne for en slik forretning.
- Menn er også opptatt av utseende og velvære, og etterspørselen etter hår- og hudpleieprodukter er sterkt voksende internasjonalt, sier Bruland i en pressemelding.
Mancare vil tilby alle sine kunder å bli medlem i Man club. De håper på flere tusen medlemmer. Nettløsningen er idéell da flertallet av menn allerede har tilgang til Internett, mener Bruland.
- Nettbutikken skulle etter planen være klar til åpning i morgen, men bilder og tekst mangler foreløpig, så den åpner senest 1. november, sier Bruland til digi.no.
Klubben, Man club, skal fungere slik at medlemmene får e-post med nye tilbud, veiledning og informasjon. Interessante forskningsresultater kan også sendes til medlemmene. Dessuten kan medlemmene stille spørsmål, og få svar, tips og veiledning. Det skal ikke koste noe å bli medlem i klubben.
Bruland håper at medlemmene skal bli lojale kunder. Han sier at nettbutikken og medlemstjenesten legger opp til "teskje-informasjon", og at de fleste menn er åpne og positive til dette.