BEDRIFTSTEKNOLOGI

Mercury satser på trådløs testing

Mercury har kjøpt en webtrafikk-overvåker og teknologi for å teste trådløse applikasjoner.

19. sep. 2005 - 11:00

Programvareselskapet Mercury har de to siste årene satset på oppkjøp for å utvide sin portefølje for optimering av forretningsteknologi, «Business Technology Optimization» (BTO). I en pressemelding redegjør Mercury for to nye oppkjøp: webtrafikkovervåkeren BeatBox Technologies, og m-Test-teknologien til sin britiske partner Intuwave.

BeatBox er kjøpt for 14 millioner dollar i kontanter, og oppkjøpet er allerede fullført. Selskapets teknologi lar kundene se informasjon om sine online brukere, slik at de dermed kan forbedre nøyaktigheten i sine testscenarioer. Mercury vil bruke BeatBox-teknologi til å tilby bedre overvåkingstjenester, og til å forbedre sine systemer for kontroll av applikasjoner gjennom hele livssyklusen, det vil si utvikling, igangsettelse og produksjon.

Intuwaves m-Test automatiserer testing av trådløse tjenester på Symbian OS-baserte mobile enheter, og brukes av bedrifter verden over som produserer trådløse enheter, eksempelvis mobiltelefoner.

Prisen for m-Test-teknologien er ikke kjent, men Mercury bekrefter at de har gjort opp i delvis kontanter og lisensavtaler. Selskapets kunder kan nå bruke m-Test sammen med Mercurys QuickTest Professional og Mercury Business Process Testing for å koble seg direkte opp til en mobil enhet, med det før øye å teste ytelsen i dennes applikasjoner.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra