FORBRUKERTEKNOLOGI

Messe for elektrofile

Expert arrangerer elektrofilmessen med forbrukerelektronikk til helgen, og forventer stor pågang.

22. juni 2005 - 08:02

Ifølge MMIs Expertundersøkelsen utført 2004 karakteriserer 1,5 millioner nordmenn seg selv som elektrofile. Elektrofili er mest utbredt blant menn hvor over halvparten sier de er det. Tilsvarende er en av tre norske kvinner elektrofile.

Det er dermed duket for stor entusiasme når Expert-gruppen til helgen åpner elektrofilmessen for publikum andre år på rad i Oslo Spektrum.

Over 3000 kvadratmeter skal spekkes med det siste innen forbrukerelektronikk og spill. Bare flatskjermer vil romme over 300 kvadratmeter og det vil også bli arrangert flatskjermkurs.

Fjorårets messe trakk mer enn 8.000 besøkende i løpet av de seks timene den varte. Ifølge Expert strakte køene utenfor Oslo Spektrum seg helt inn på kjøpesenteret Oslo City, og enkelte måtte vente i to timer før de slapp inn.

I år lokker kursarrangørene med testing av Sonys håndholdte spillmaskin PSP og Nintendo DS. Det fristes også med demonstrasjon av Xbox 360 som lanseres før jul.

I tillegg kan man teste nye spill som Burnout Revenge, norsk Singstar, musikkspørrespillet Buzz, Tekken 5 og Forza.

Eksperter fra Creative forteller om hvordan man kan bruke MP3-spilleren på en best mulig måte og Digital Foto hvordan man skal gå fram for å få best mulige bilder.

Kommunikasjonsdirektør Trond Bentestuen i Expert hadde i fjor forventet mellom 3.000 til 4.000 besøkende. På grunn av den uventede og store responsen har Expert-gruppen i år strukket arrangementet over to dager.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.