Juss og samfunn

Metropol sier yaTack

Metropol skaffer seg en mindre aksjepost i yaTack og lanserer samtidig sin egen e-handel for kresne storbymennesker.

13. des. 2000 - 05:50

Den lille, urbane TV-kanalen Metropol allierer seg enda tettere med yaTack etter at de to har samarbeidet om internettauksjoner på direkten på TV-skjermen siden mars i år.

I en pressemelding fra Metropol, opplyser TV-selskapet at det investerer i e-handelshuset (men ikke hvor mye).

TV-auksjonene fortsetter på skjermen med muligheter for å legge inn bud via nettet og følge utviklingen av budene på fjernsynet. Det vil imidlertid ikke bli holdt mer enn én auksjon i måneden. Overskuddet av auksjonene går til interesseorganisasjonen "Ungdom Mot Vold".

Samtidig hjelper yaTack Metropol med å lansere sin egen nettbutikk, med det britisk-klingende navnet "The Mall" (egentlig en allé i St. James's Park i London, men også brukt som navn på kjøpesentre).

Det noe vidløftige navnet skal tydeligvis reflektere hvem de prøver å nå, "kresne storbymennesker" som det står i pressemeldingen. Produktutvalget består av elektronikk, underholdning, kunst og design.

- Med dette tar vi enda noen skritt videre inn i den interaktive og digitale TV-verden, sier adm. dir. Jan Erik Pedersen i Metropol i pressemeldingen.

Metropol sendes i alle større byer i Norge og kan tas inn av 1,5 millioner mennesker.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra