Forbrukerteknologi

Microsoft berømmer Sonys «stayer-evne»

Microsoft opplever at konkurransen fra Sony i markedet for spillkonsoller fortsatt er tøff.

Harald BrombachHarald Brombach– Journalist
20. des. 2007 - 09:30

Microsoft regner med å selge flere Xbox 360-konsoller i 2008 enn i 2007. Selskapet vil spesielt fokusere på Europa. Dette forteller Jeff Bell, global markedssjef for Microsofts spillvirksomhet, til Reuters.

Xbox 360 har ifølge Bell en sterk posisjon i Storbritannia, og er i ferd med å vinne markedsandeler i Frankrike og Tyskland, men også Sony har opplevd salgsvekst i Europa etter nylige priskutt på Playstation 3.

- Den største utfordringen er at Sony som et varemerke har større stayer-evne enn i andre områder. Ikke bare PlayStation 3, men Sony som et varemerke, sier Bell.

Microsoft ser også ut til å tjene på at Nintendo ikke greier å levere nok av selskapet Wii-maskiner, selv om Bell svarer litt kryptisk på et spørsmål om dette.

- Noen ganger er du flink, noen ganger er du heldig, og det er vidunderlig når du er begge deler, sier han bare.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Oslo Pensjonsforsikring AS
Secops engineer
Oslo Pensjonsforsikring AS
Oslo
10. juni
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra