Microsofts verktøy for kundestøtte er lagt under Microsoft Business Solutions, kjent som både Navision og Damgaard før Microsoft kjøpte det fusjonerte selskapet. Det fullstendige navnet er: Microsoft Business Solutions’ Customer Relationship Management (CRM) 1.2, og det er et helt nytt produkt i Norge, tilgjengelig fra årsskiftet.
Microsoft beskriver grensesnittet som enkelt og løsningen som tett integrert med Microsoft Office og "derfor enkel å lære, bruke og implementere".
– CRM-løsningen har fleksible brukeroppsett og rapportmoduler, og man kan enkelt overføre kundelister og rapporter til kjente programmer som Microsoft Word og Microsoft Excel. Outlook-klienten kan også synkroniseres slik at man kan jobbe off-line med CRM-systemet i Outlook, sier Gustav Line, direktør for Microsoft Business Solutions Norway, i en pressemelding.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Den primære målgruppen for verktøyet er bedrifter med mellom 25 og 1000 ansatte.
CRM 1.2 er den første forretningsapplikasjonen fra Microsoft som er designet ved hjelp av .Net-teknologi. I første omgang fåes den på engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk. Den skal kunne integreres med andre forretningssystemer og skaleres etter behov.