BEDRIFTSTEKNOLOGI

Microsoft med nok en stor utsettelse

Microsoft utsetter stadig store nyheter og i går kom en ny - selskapets kundekontakt-pakke.

11. feb. 2005 - 09:43

Microsoft melder stadig om nye utsettelser av nye programvare-pakker. Fjoråret ble preget av de omfattende utsettelsene Microsoft etterhvert gjorde med Longhorn, etterfølgeren til Windows XP.

I januar kom en ny - Microsoft lovet lenge at det kommende "Project Green" var ment til å slå sammen alle de fire forretningssystem/ERP-pakkene Microsoft kjøpte i 2000-2001. Green er nå utsatt til kanskje 2007-2008, det vil si ut i det store blå.

Nylig kom det enda en utsettelse - Axapta 4.0 er nå utsatt til "første halvår 2006"

Og i går kom enda en utsettelse. Microsoft lanserte Microsoft CRM, et frittstående produkt for kunde/partner-kontakt-administrasjon i 2003. Pakken lar deg legge inn kunder og ta vare på kommunikasjon man har med dem. Pakkene lar deg også sortere og finne kunder.

Pakken konkurrerer med Visma Salesoffice, Superoffice og Software Innovation, mener Microsoft Norge.

I tillegg konkurrerer Microsoft med CRM-modulene som ligger i pakkene til Oracle, SAP og mange andre. Markedsleder på CRM er Siebel.

Microsoft skulle lansere en ny versjon, CRM 2.0 i mars, men i siste liten kommer kontraordre. Man har skrinlagt disse planene og vil utsette lanseringen til slutten av året, skriver Cnet.

Årsaken er klar, forteller Microsoft. Man har vist frem CRM 2.0 til kunder og partnere. Tilbakemeldingen var åpenbart "ikke så imponerende", for det er tilbakemeldingene som har fått Microsoft til å utsette. Installering og arbeidsflyt-mulighetene er hva Microsoft blant annet skal forsterke, skriver Cnet.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.