Mandag denne uken lanserte datagiganten nettstedet MSN Women Central Web (pekeren til nettstedet finner du nedenfor eller i margen til høyre).
Sidene inneholder informasjon om familie, sport, karriere, helse og gir masse ekspertråd om hvordan vi skal møte hverdagen på en best mulig måte.
Nettstedet er bygget opp rundt innhold vi vanligvis finner i de papirbaserte ukebladene - shopping, utstrakt rådgiving om de samme teamene som vi finner i f.eks Kvinner og Klær, Norsk Ukeblad og Henne. Familie, sex, jobb, interiør og mote er sentrale stikkord i så måte.
Det er interessant at Microsoft velger å lansere kvinner som eget satsingsområde. Ikke at jeg personlig savner nettopp dette stoffet på nettet. Først og fremst synes jeg nettstedet er spennende, fordi jeg tror kvinner sitter med nøkkelen til mye av vår fremtidige forbrukerorienterte e-handel.
Dersom Internett ikke makter å fange kvinnenes interesse, vil det fortsatt være vanskelig å lykkes med salg av en rekke forbrukerrettede varer og tjenester. Og først og fremst en type produkter hvor vi vet at kvinner er beslutningstakere for kjøp.
Microsoft har tidligere gjort andre strategiske prioriteringer innenfor bransjer og tema som bil, reiseliv, helse, underholdning, spill, personlig økonomi, sport - for å nevne noen. Mandag denne uken ble kvinner også et spesielt satsingsområde innen Microsoft!