FORBRUKERTEKNOLOGI

Microsofts surfebord skal øke mobilsalget

Amerikanske AT&T er først ut med å benytte Microsofts Surface-enheter kommersielt.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
3. apr. 2008 - 10:16

AT&T kunngjorde i går at selskapet skal bli det første i verden som tar i bruk Microsoft Surface i et forhandlermiljø. Dette skal gi kundene muligheten til å utforske AT&Ts mobile tilbud ved å benytte berøringsteknologi og enhetsgjenkjenning. Surface skal gjøres tilgjengelig i utvalgte butikker i New York City, Atlanta, San Antonio og San Francisco, fra og med den 17. april.

Avhengig av responsen, vil AT&T vurdere om også flere av selskapets 2200 forhandlere skal utstyres med Microsoft Surface.

    Les også:

Microsoft Surface er en 30 tommers stor, bordlignende skjerm hvor én eller flere brukere kan samhandle med enheter og innhold ved hjelp av berøringer, gestikulering og plassering av enheter på skjermen.

AT&T skriver i en pressemelding at kundene vil kunne legge en gitt mobilenhet rett på skjermen. Da vil Surface gjenkjenne enheten og tilby en grafisk oversikt over enhetens egenskaper. Plasseres to ulike mobiler på skjermen, skal det være enkelt å sammenligne de mobilenes funksjonalitet.

Kundene skal også kunne se interaktive dekningskart på både nasjonalt, statlig, lokalt og gatenivå. Dette gjøres ved hjelp av berøring og håndbevegelser for å skalere og flytte kartene.

AT&T planlegger også å gjøre det mulig for kundene å brukertilpasse sine mobiler ved å dra ringetoner, grafikk, video og annet innhold med hendene fra en meny fra skjermen over på mobilen.

Dekningskart på Microsoft Surface

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.